Friday, March 18, 2011

A Trip To Pulau Perhentian, Terrenganu


你好,大家好!
我这个花痴又来了!
对不起哦! 
Due to my network problem, I  can't update my blog in time about one month.
哈哈!
不过你不必担心,cause' I fixed it!!!
Ya---Hooo!




在这一个星期的假期里。。。哈哈哈。。。
去了旅行! 哈哈!
虽然不是什么Paris, Perth, Holland, America, 不过可以放松下总算过得去!
做人要知足常乐嘛。。。 [ 可是我做不到!。。 T T ]
好了啦! 不卖关子了啦!
In fact, I went to Pulau Perhentian which in Terrenganu.
由于天气不景气, so we force to cancel all the activities.
Aww... too bad!
All we can do is have a walk, sleeping, eating and praying.




I'm sleeping... Zzz





We eat at tea time for some coffee, snacks [ this gonna be a eating trip ]
当时很闷, 所以我姐和我就很无聊地沾了几口咖啡上的泡沫, 开始自恋了。
哈哈!




You know?  That's  ''cappuchino kiss'' from a drama name ''Secret Garden''


好像圣诞老人哦。。。



就这样, 一天过去了。。。


风很大, 使房内冷得钻进棉被里的三只睡猪都打哈欠。
第二个起床的我,戴上眼镜, 洗刷完毕就去大吃大喝。
Luckily, I could see sunlight from the cloud, changing the colour of sea from dark green to turquoise! 
What a good news?
It's wonderful, beautiful and unbelievable!!!
10o'clock is coming!!!
You know what's the time represent?
It's snorkeling time!!!
我们换上泳衣,抹了防晒油, 租了goggle and life jacket, 开始坐船往目的地出发。




抹着防晒油...




可惜浪太大, 无法将剩下的潜水爱好者载上船。
我们七个幸运的 snorkeling-lover 就乘坐着上下起伏的船兜了一座岛。
为了就是载那些不幸运的潜水爱好者上船, 再一起去目的地。
到了目的地,眼看快要下雨了, 我们就抱着提心吊胆的心情 ‘跳’ 进水里。
刚下去时没看到任何东东, 可是到了中间, 许多可爱的小鱼和super-duper-huge corals 就在你脚下!
这些东西可不是盖的哦!




snorkeling...




*最好穿上蛙鞋, 以免美丽又光滑的脚底被corals 割伤。
Never ever refuse to snorkeling at the sea!
It's super cool and awesome!!!




Finished snorkeling, we went back to resort for some lunch.
吃饱饱后,my sister, Kelvin and I  走去桥上自恋一下下。
哈哈哈! 









当时的风超大的,甚至能把我吹走! [ just kidding! ]




Oh My Gosh! 哈哈!




到了晚上, 吃完大餐后就回房。
然后我姐姐就和我弟吵架。
They just arguing for a game. *chuckle*
我姐因为生气所以上床就睡了。
After playing some games, Kelvin, my lil brother and I go out for some fresh air.
我们沿着海边一直走, 听听海声。。。
抬头望望时, 天空竟然布满了million little stars!!!
它们就像diamond, 不停地闪烁。
我恨不得有人能为我摘下一颗星星。。。
But this is not gonna happen in my entire life.
没人能真正地做到, 因为没人能从宇宙里摘下一颗星星给你。
It is impossible.
When I saw that, I was like '' OH MY GOD!!!'' 
You can't even imagine how beautiful is that!
I never see something  crazy like this!
WHOLE SKY you know?
当时是多么的浪漫啊!
真希望能与我喜欢的人牵着手一起漫步在海边,观赏着天上的星星。。。




单靠我这么说是不起作用的。
凡事都要真正去体验才懂。
所以啊! 我说你们啊! 记得要去那边喔!
忘了哪里?
唉。。。 是 Pulau Perhentian.
切记啊!

啊! 差点忘了!
你们也去观赏下 sunset 吧!
很美哦!
哈哈! 





sunset

No comments:

Post a Comment